Skip to content

Sales Recruitment voor Sales Talent

Sales Recruitment door sales professionals

Binnen een onderneming is elk departement van cruciaal belang. Sales is de accelerator om in elk departement verder te kunnen blijven groeien. 

De verkoop stimuleren staat of valt met het aanwerven van de juiste commerciële talenten. Veel bedrijven besteden deze taken dan ook graag uit aan een gespecialiseerd wervingsbureau. Bij Businezz Booster staan we klaar om je te ondersteunen bij de werving en selectie van nieuw commercieel talent. Met een team van 20 commerciële headhunters werken we vanuit 2 kantoren in het voetbalstadion van KV Mechelen en in Gent aan de Noorderdokken. Onze commerciële focus ligt op Vlaanderen en Brussel.

Wat zoek je in een kandidaat?

Ken jij de zin ‘goed personeel is lastig te vinden’? Als je echt wil scoren, is het cruciaal dat je de juiste mensen kan aanwerven. Commerciële medewerkers staan in de frontlinie om je bedrijf te vertegenwoordigen en zijn voor een groot deel verantwoordelijk voor je reputatie. Maar wat zijn dan belangrijke kwaliteiten bij nieuwe verkopers?

Deze vraag is doorgaans erg lastig te beantwoorden. Ieder bedrijf zit namelijk anders in elkaar en heeft zo ook nood aan een ander type commercieel profiel. De één heeft een account manager nodig die compleet zelfstandig is en direct inzetbaar is, terwijl de ander liever de voorkeur geeft aan een jonge high potential, dewelke hongerig en coachable is. 

Wie is Businezz Booster?

Wie zijn wij bij Businezz Booster dan precies?

Vanuit Businezz Booster profileren we ons als structurele partner om ‘duurzame commerciële organisaties te bouwen’.

Onder de noemer ‘duurzaamheid’ verkennen we samen de ‘Recruitment Strategy’ die in lijn ligt met de bedrijfsdoelstellingen op korte, middellange en lange termijn.

Vanuit deze basis kunnen we zeer gericht de juiste profielen gaan benaderen om stap voor stap te bouwen aan een ‘duurzame commerciële organisatie’ rondom de strategie en de leidinggevende(n).

We ondersteunen bedrijven echter ook op andere vlakken, zoals sales coaching of onze digital academy gericht op ondersteuning in digitale transformatie. Onze medewerkers zijn gedreven experts op het gebied van het ontwikkelen en laten groeien van ondernemingen en zijn up to date van de belangrijke recruitment trends.

Wat zijn de risico’s als u zelf gaat aanwerven?

Je kan de zoektocht naar nieuwe commerciële medewerkers uiteraard ook altijd zelf doen, maar hier komen vaak wel een aantal risico’s bij kijken. Het proces om met de juiste kandidaten in contact te komen vraagt een enorme tijdsinvestering en toewijding. Responsiviteit richting je kandidaten is één van de sleutels om succesvol te rekruteren. Naast de prospectie van relevante kandidaten moet je de tijd nemen om een attractieve vacature te maken, meerdere gesprekken te organiseren (om zo ook een vertrouwensband op te bouwen met je kandidaat) en er rekening mee te houden dat je gemiddeld 3 kandidaten nodig hebt om een vacature succesvol in te vullen. Ook loop je uiteindelijk alsnog kans op een mishire, waarbij je niet alleen kostbare tijd en geld verloren bent, maar je ook weer opnieuw moet beginnen.

Kandidaten zitten meer dan ooit in de biedende positie en sales talent overtuigen om voor je onderneming te kiezen is vandaag allesbehalve eenvoudig. Kandidaten krijgen dikwijls meerdere aanbiedingen en zijn hier zelden transparant over. 

  • Opzet kanalen om instroom te creëren.
  • Opmaak vacatureomschrijvingen.
  • Prospectie voor actieve headhunting. Sterke kandidaten hebben meestal een job en zijn niet actief op zoek. Als recruiter vergt het sterke commerciële skills om deze profielen te zoeken, te triggeren en te motiveren om te veranderen.
  • Screening van alle inkomende kandidaten.
  • Selectiegesprekken

Waarom kiezen voor Businezz Booster?

Voor en door sales professionals met medior tot senior praktijkervaring

Sterke commerciële kandidaten, dewelke zich in de actieve markt bevinden, kunnen enkel overtuigd worden via een persoonlijke aanpak en de inhoud van de gesprekken.

We benaderen de ‘actieve markt’

We vormen dus geen interne concurrentie voor de spontane instroom op eigen vacatures

Resultaatgericht

Een vacature wordt intern dedicated toegewezen en onze zelfstandige collega’s werken 100% op basis van resultaat. We projecteren als doelstelling: 3 relevante kandidaten binnen de 30 dagen.

Flexibiliteit

Kandidaten die zich in de actieve markt bevinden zijn vooral bereikbaar buiten de kantooruren. Het zelfstandig karakter van onze collega’s laat toe om zich flexibel kunnen op te stellen om kort op de bal te spelen richting dé sterke kandidaten.

Employer brand ambassadors
We werken niet white label, maar verkopen alle troeven van het werkgeversmerk richting onze kandidaten. Dit zorgt voor actieve marketing en heeft een positieve impact op de reputatie van jouw bedrijf.

Hiring Fit

Met vaste regelmaat geven we transparante feedback en strategisch advies over jouw reputatie als werkgever, mogelijke optimalisaties in de candidate journey en tips om de sterke kandidaten te kunnen overtuigen. (De markt is veranderd en de kandidaten staan in de biedende positie).

Vertrouwensband met de kandidaten

We streven naar exclusieve samenwerkingen met onze kandidaten, waardoor we een grote zekerheid hebben dat kandidaten niet met meerdere partijen aan het onderhandelen zijn.

No cure no pay, met een kwaliteitsgarantie en spreiding van recruitmentfee (50% – 50%)

Hierdoor zijn we altijd een investering en geen kost.

Carrièrecoach

Ons neutraal karakter richting de kandidaten geeft ons de ideale positie om te weten te komen wat de kandidaten echt denken, met als doel ze finaal mee te kunnen overtuigen én te streven naar een culturele fit.

Wekelijks feedbackmoment

Hierdoor spelen we kort op de bal om bij te sturen in de zoektocht en snelheid te creëeren in het hiring process.