Carrièreplanning
Carrièreplanning
In een gemiddelde carrière spenderen we maar liefst 83.076 uren, ofwel 9.660 dagen aan onze professionele activiteiten.
Loyaliteit en doorzettingsvermogen zijn 2 onontbeerlijke persoonlijke waarden als je effectief iets wil bereiken in je carrière. Je kan niet altijd over het muurtje gaan kijken vanaf het moment dat we met bepaalde uitdagingen geconfronteerd worden. Uitdagingen zullen we gegarandeerd tegenkomen in elke professionele omgeving.
Nu, het kiezen van een stimulerende omgeving waar de juiste cultuur heerst die past bij jouw persoonlijkheid kan wel een verkenningstocht zijn die de moeite waard is.
We sommen hier graag enkele criteria op die je in deze verkenningstocht kan challengen:
Wat is de toekomstvisie en ambitie van het bedrijf?
Wat is de maatschappelijke visie?
Wat zijn de bedrijfswaarden?
Wie zijn de leidinggevenden en wat zijn hun capaciteiten op vlak van people management?
Op welke manier wordt er geïnvesteerd in persoonlijke ontwikkeling?
Wat is het carrièremodel en wat zijn de doorgroeimogelijkheden?
Op welke manier mag je het werk uitvoeren?
Is er aandacht voor de work-life balans?
Wat is het gedrag binnen de organisatie en op welke manier past dit bij jouw karakter?
Heerst er een cultuur waar men zelf met ideeën of initiatieven mag komen?
Welke initiatieven worden genomen mbt werksfeer en teambuilding?
Wat is het verdienmodel? En is dit market fit tov jouw takenpakket, ervaring, diploma, attitude?
Waarom is het werken met een headhunter interessant voor jou
als kandidaat?
Waarom is het werken met een headhunter interessant voor jou als kandidaat?
Persoonlijke coaching
Vanuit een open dialoog over jouw ervaringen, interesses, doelstellingen en je persoonlijke troeven, nemen we zorgvuldig de tijd om jou te adviseren over wat je kan doen om jouw professionele next steps mogelijk te maken.
Meerdere opties / alternatieven
Meerdere opties / alternatieven: Als Recruitment Agency beschikken we over een brede portefeuille van duurzame partnerships met verschillende opdrachtgevers. Hierdoor kunnen we samen met jou meerdere opties bekijken wat jou als kandidaat de mogelijkheid biedt om een duidelijke vergelijking te maken in het professioneel aanbod op de markt.
Kennis van de loonschalen
Het financiële aspect mag zeker niet de enige drijfveer zijn in de keuze van een nieuwe werkgever. Aan de andere kant is het altijd interessant om op basis van een transparante benchmark inzicht te krijgen in wat jouw financiële opties zijn.
Inzicht in de cultuur van de potentiële nieuwe werkgever
Vanuit onze 360° aanpak zijn we met onze opdrachtgevers niet enkel geconnecteerd als Recruitment Partner, maar reikt onze dienstverlening dikwijls ook verder via Staffing van Freelance Recruiters, Coaching van het Sales Team of Advies om de ‘Employerability’ van bedrijven te optimaliseren. Dit geeft ons een goed inzicht in de cultuur van onze opdrachtgevers. Ervaring en technische kennis kan je vrij goed inschatten via CV screening en/of een persoonlijk gesprek. De culturele match wordt dikwijls pas echt duidelijk na een langere periode van een half jaar of langer.
Optimale voorbereiding sollicitatiegesprekken
Solliciteren is een vak apart. En dit is dikwijls ook een momentopname. Onder het motto “You never get a second chance to make a first impression”, staan we jou als kandidaat ook graag bij in een optimale voorbereiding richting een professionele presentatie bij een potentiële nieuwe werkgever. We gaan je ware ‘IK’ niet anders voorstellen, maar we willen net creëren dat je je ware ‘IK’ maximaal weet te presenteren.
Bemiddelende rol tussen potentiële nieuwe werkgever en kandidaat
Wanneer de verkennende gesprekken tussen kandidaat en potentiële nieuwe werkgever in finale fase komen is het voor beide partijen interessant dat een neutrale bemiddelaar de mogelijke laatste ‘puntjes op de i’ kan begeleiden om te landen richting een akkoord dat voor iedereen goed aanvoelt.
Klankbord in de onboarding en adviesrol richting werkgever
De onboarding bij een nieuwe werkgever is altijd een avontuur. Wij beschouwen onze missie pas als geslaagd vanaf het moment dat we de samenwerking tussen kandidaat en werkgever ook effectief op een duurzame manier gelanceerd zien. Ook in deze fase luisteren we met regelmaat graag naar beide partijen en bemiddelen we de mogelijke ‘bumps in the road’.