Jeroen Pompen: Avit Group
Perfecte match met het DNA van het bedrijF
Jeroen Pompen ging als Sales Director aan de slag bij het internationale
IT-bedrijf Avit Group. Bij de Belgische divisie van deze onderneming
bouwde Jeroen zijn team snel verder uit. Hij is bijzonder opgetogen over
de recruiting expertise van Businezz Booster. Een interview met Jeroen.
Hallo Jeroen, wat doet Avit Group?
Jeroen: “ Avit Group is een internationaal bedrijf met een 280-tal medewerkers en een hoofdkantoor
in het Nederlandse Vianen. Avit is wat we noemen een netwerk integrator en managed service
provider. We bieden niet alleen oplossingen om IT-netwerken van bedrijven slimmer te maken, we
bieden ook diverse security, collaboration en telefonie-oplossingen (hardware en service). Het motto
is: Avit helpt bedrijven hun uitdagingen te overwinnen door samen met IT-managers vooruit te
denken. Samen slim vooruit!”
Avit Group is daarbij een Cisco Gold Partner. Dit houdt in dat het grootste gedeelte van onze business in samenwerking met Cisco verloopt en dat we daarvoor de hoogst haalbare kwalificatie hebben ontvangen.”
Hoe verliep het eerste contact met Businezz Booster?
Jeroen: “Ik had al meer dan 18 jaar ervaring in de wereld van de videogames en kende Avit Group al
via een gemeenschappelijk contact. De klik met Christophe Eggen van Businezz Booster was er
meteen. Aanvankelijk was ik in beeld voor een andere functie, maar Christophe voelde zeer goed
aan dat ik geschikt was voor deze job en dit project.
Christophe en zijn team werken snel en efficiënt, maar zeker niet op een pusherige manier. Ik merkte
al snel dat Businezz Booster in de eerste plaats een carrièrepartner is. Het team werkt op lange
termijn en combineert hun rekruteringskennis en knowhow met een grote dosis gunfactor. Dat
voelde ik al bij het eerste gesprek.”
“Businezz Booster is in de eerste plaats een carrièrepartner die werkt op de lange termijn.”
Waarom waren jij en Avit Group een winnende match?
Jeroen: “Avit Group groeide heel snel naar een van de grootste Cisco Partners in Nederland. Op de Belgische markt wilde het zich bewust organisch doorzetten, dus niet via acquisities. Ik omschrijf mezelf als een ‘doener’ en een ‘bouwer’ die graag met andere personen professioneel wil excelleren op basis van een sterke ‘entrepreneurial spirit’. Deze kenmerken sluiten perfect aan bij de waarden en het DNA van een groeiend bedrijf zoals Avit dat met korte communicatielijnen werkt.”
Hoe heb je de samenwerking met Businezz Booster ervaren om jouw team in België te kunnen vormen?
Jeroen: “Heel fijn en bijzonder professioneel. Businezz Booster is een collectief van zelfstandige business partners die een heel uitgebreid netwerk van sterke commerciële profielen in de actieve markt hebben. De strategie van Avit België om in de eerste plaats organisch te groeien, is dankzij hun netwerk en expertise een echt succes geworden. Dankzij hen heb ik als Sales Director een echt topteam kunnen samenstellen met zowel sales als engineering profielen.
Businezz Booster zorgde ervoor dat alle profielen perfect in de cultuur en het DNA van Avit Group passen. Ik werk nu dagelijks met een stel jonge, gedreven talenten. En de ‘story continues’, we zijn nog niet klaar met ons groeiverhaal!”
“Dankzij Businezz Booster heb ik een echt topteam samengesteld dat perfect past in de cultuur en het DNA van Avit Group.”
Wat maakt Businezz Booster anders dan de anderen in de recruitment wereld?
Jeroen: “Businezz Booster maakt ruimte voor een goede analyse met het oog op de ideale match. Ze nemen een adviesrol op, aangevuld met een grondige marktanalyse. Ze kijken dus veel verder dan je cv. Ze gaan niet voor de quick wins, maar altijd voor succes op de lange termijn.
Belangrijk is hun loyale manier van samenwerken. Ze kijken naar het DNA en de cultuur van een organisatie. Het gaat bij Businezz dus zeker niet om ‘zo snel mogelijk’. Ze willen je echt leren kennen. Ze luisteren naar je carrièreverhaal, denken mee, nodigen je uit op events, enzovoort. Als ik het Businezz Booster team zou typeren: open, eerlijk, betrokken en slagvaardig.”